Sunday, November 6, 2011

Menarik Tentang Negeri Kelahiranku

Assalamualaikum :) ok saya disini ingin berkongsi sedikit mengenai tempat kelahiran saya iaitu Negeri Sabah di Bawah Bayu :) tempat asal saya byk keistimewaannya dan terutama sekali tempat yg menarik iaitu Gunung Kinabalu. Hah kepada sesiapa yg minat mendaki2 atw aktiviti lasak blh lar pergi ke Gunung Kinabalu di Sabah. Gerenti puas hati stelah pergi kesana :) bagi yg blum pnah lihat gunung Kinabalu Bha meh sa tunjukkan sama kmu kebanggaan urank sabah :)


Hah Ni ah Bhgn Atas Gunung kinabalu..Menarik kan?
ok selain gunung kinabalu, byk lagi perkara menarik yg ada di sabah ini. 
anda tak rugi sekiranya berancang utk melancong ke negeri sabah. tambahan lagi para rakyat negeri sabah smua baik2 belaka :) itu fakta okay :) di kota kinabalu juga byk tempat yg best dan trutama sekali jika ada yg suka pergi skuba atw jalan2 d pulau2 hah ni yg terbaek :) byk pulau menarik seperti Pulau tunku abdul rahman, pulau sapi, pulau penyu dan segala mcm pulau lah ada :) nant saya bg anda tgk gmbr2 pulau yg menarik d sabah :) ok!


Ini adalah Pulau Gaya

Pulau mamutik atau lebih dikenali Pulau Tunku abdul rahman :)

Ni Pula Pulau Manukan

Ini Pula Pulau Langkayan. Menarik kan?

Ni Pula Pulau Mataking [Mata Raja] hehe

Dah tentu ini Pulau sipadan :) Aspalela lela3x hehe

Ni Ialah Pulau Sapi

Ni Pulau Selingan

Hah Ni Pandangan Dari Atas Pulau Sipadan

Dan Yang Ini Pulau Sulug :)

Menarik kan?? hehe ok skrg sy smbg crita sal tempat saya :) ok d sandakan pula iaitu tpt asal saya byk juga tpt yg menarik utk di jelajah :) iaitu seperti Memorial Park Sandakan, Taman Buaya, Taman Sepilok dan Mcm2 lagi :)
yang menarik kt Memorial park adalah ia kawasan bersejarah di Sandakan di mana dahulunya ia adalah sebuah kubu untuk tentera jepun pada 50thn yg lalu la lebh kurg gtu :) so byk peninggalan sejarah seperti Barang2 atw alatan2 lama yg telah tertinggal dan telah menjadi salahsatu tarikan yg ada d Memorial Park, kawasan tersebut juga boleh djadikan tpt istirahat dan juga tpt relaks untuk smua :) selain itu ada juga kwasan d mana d panggil taman sandakan iaitu tpt istirahat dan tpt berjoging utk penduduk disana :) Best larr law dapat pergi. then, di taman buaya pula seperti biasa, tarikannya adalah buaya2 sabah yg besar yg menjadi tarikan utamanya :) di taman sepilok pula tarikannya adalah orang utan dan juga prohobiscis monkey atau lebh dikenalai sebagai monyet bayau :) alaa yg monyet hidung besar tuu :) tauu an? ok bawah ni saya bgi anda picture2 yg menarik d sandakan :) Check it Out! 


Ni adalah Memorial Park sandakan




Taman Buaya sandakan


Ni adalah buaya d taman buaya





Taman Sepilok Sandakan




Ni Orang Utan yg ada d taman Sepilok


Hah Ni ar Proboscis Monkey :)

Ok arr stakat sini saja saya cerita pasal di negeri saya.. sbnrnya byk lagi :) tpi dah penat taip da hehe..jgn lupa ikuti lagi yaaa :)



3 comments:

cerita best said...

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman blpg pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow,,,follow pakjoe blk

ahmad said...

wa ! very nice
nak p sabah jalan2
tp duet takdak
haha

IFA Athirah said...

pulau gaya yg bergaya?